איך אפשר לגבור על 'כח המשיכה' הנוראי הזה?!

שיתוף ב email
שיתוף ב print

בס"ד

 

אם אשאל אותך:" מהו כח המשיכה?"

בוודאי תאמרי: הכח שמושך חפצים לכדור הארץ והם לא פורחים באוויר ונעלמים, או משהו בסגנון דומה. והצדק איתך.

ויחד עם זה יש עוד 'כח משיכה' והמתאמנות שמגיעות אלי מרגישות שהוא מושך אותן לא פחות  חזק אבל מייסר הרבה יותר ובצדק.

 

כתבה לי השבוע מתאמנת:

"עד לפני שהגעתי אליך לאימון אישי, הייתי אוכלת מה שהתחשק לי למרות שלא אהבתי זאת. ניסיתי לעבוד על עצמי אבל זה לא הלך. זה היה חזק ממני. כלואה בלי אזיקים וכל פעם מחדש הבטחתי לעצמי: הפעם הזאת אני מצליחה. כמובן שזה היה הבטחת שווא עד שהגעתי לזהבה. כבר מאחרי השיעור הראשון ראיתי שינוי גדול מבחינת אכילת חטיפים ממתקים ועוגות שזה היה בעוכרי. ב"ה ממש נעלם."

 

אז מהו באמת סוד ההצלחה של המתאמנת הזו ויש עוד בסיעתא דשמיא עוד רבות אחרות שזכיתי להיות שליחה ולהוביל אותן באהבה לדרך אחרת ומוארת? איך מתנתקים מ'כח המשיכה' למתוק המתוק והמזיק הזה?

 

ראשית מכאן באה הקריאה לאמהות ולכל מי שאחראי למטבח הביתי והלוואי שיחול שינוי גם במוסדות החינוך: הסוכר המזוקק והתעשייתי הזה הוא האויב שלנו. עשו השתדלות כבירה להוציאו מרשימת המצרכים להכנת המאכלים ליקרים לכם ולאנשים החשובים שאתם אחראים עליהם ומשפיעים על בריאותם.

 

הגיע לידי מאמר עם 147 סיבות למה הסוכר כל כך מזיק לבריאות ומעט מהן כדי לא להפחיד יותר מדי אני רוצה למנות פה:

  1. עלול להחליש את מערכת החיסון.
  2. מפריע לספיגת סידן ומגנזיום בגוף.
  3. עשוי להחמיר היפראקטיביות אצל ילדים.
  4. יכול להגביר סיכוי למחלות.
  5. עלול להחמיר אקזמה אצל ילדים.
  6. עלול להוביל לאלרגיות מזון.
  7. מאיץ ריקבון שיניים.
  8. עלול לגרום לדלקות מפרקים.
  9. עלול לגרום למחלות לב וכלי דם.

ויש לצערי עוד 142…

 

הרבה יותר קל לא להפוך את ילדנו למכורים למתוק מאשר לשכנע אותם אחר כך להימנע מכל המתוקים והמאפים.

מח הילד שאחר כך הופך למבוגר, לא תופס "איך אבא ואמא נתנו לי לאכול דברים שהם רעילים ומזיקים לי?! אז כנראה שזה לא כל כך גרוע ואני יכול להמשיך לצרוך מאכלים כאלו ואפילו להעביר הרגלים ודפוסי אכילה כאלה לילדי."

 

אצל מרבית האנשים צריכת המאכלים עתירי הקלוריות יוצאת משליטה וממש נמשכים אליהם בכל יום, שעה או כשחשים רגש שלילי ומציק כלשהוא עד כדי התחושות איתן פתחתי את המאמר הזה וכמובן שלא הבאתי את כולם.

אני עדה לתחושות הקשות הללו של המתאמנות יום יום. האכילה נעשית רגשית. מנגנוני הרעב והשובע הטבעיים של הגוף נחלשים ובמקומם מופיעה אכילה רגשית ובלתי נשלטת.

אכילה לפי דחפים פנימיים ולא לפי צרכי הגוף האמיתיים.

 

ברמה הפיזית גופנית חשוב לזכור שהפחמימות הפשוטות כגון: סוכר, לחם לבן, עוגיות, תפוחי אדמה וכו' מתפרקות בגוף במהירות והופכות לסוכר בגופנו. פירוק מהיר של סוכר גורם לתגובה מהירה של הפרשת כמות גדולה של הורמון אינסולין לדם. והאינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם והופך את עודפי הסוכר לשומן!

 

התוצאה היא שלאחר שעה או שעתיים רמת הסוכר בדם יורדת מתחת לרמה הדרושה, ואנו מרגישים כאילו לא אכלנו כלום או שלא שבענו די. אנו שוב רעבים ורוצים לאכול משהו מתוק. ובינתיים נוספו לגוף עוד כמה גרמים של שומן…

כך נכנסים למעגל אין סופי של צריכת פחמימות פשוטות, הפיכת הסוכר לשומן, השמנה, רעב וחוזר חלילה וכאמור לאורך זמן יכולות לצוץ גם בעיות רפואיות…

 

ואם זה כבר קרה? אם אני כבר רגילה לכל הג'נק פוד והמאפים הללו כיצד אוכל להיחלץ מזה? כיצד אוכל להראות לילדי דוגמה אישית לבריאות ושליטה?

 

אל ייאוש! האחראי הראשי לכך שאת כבולה עכשיו ונמשכת בכח איתנים למתוק ולמאפי הקמח הלבן והמוני פחמימות הוא התת מודע שלך שכבר יצר קשרים עצביים והתניות במח שהרגילו אותך לכך.

 

דעי כי ניתן לשנות את ההקשרים הללו ולשכנע את התת מודע שלך להעדפות אחרות ולסלוד מהמאפים והסוכרים ולא להמשך אליהם כלל. נשים לא מאמינות ולא מבינות איך קורה הפלא הזה במספר מפגשים לא רב שאנו עושות אולם זה אכן אפשרי בחסד ה' להגיע לזה.

ה' נתן לנו יכולות לשנות הרגלים בכל גיל!

לשמור על הבריאות ולבחור בכל עת בבחירה חופשית את הטוב ולקבל סיעתא דשמיה להגיע לכך.

 

אז מה איתך?

מקבלת החלטה להפוך את המטבח שלך לבריא יותר?

להכניס לגופך מאכלים שיבנו את התאים ויחזקו את הגוף ויתרמו לבריאותו?

אם השבת בחיוב – אשריך ותודה גם בשם ילדיך!

 

כצעד ראשון, חפשי מתכונים ללא סוכר או תחליפיו.

גם ממתיקים מלאכותיים עלולים להיות מסוכנים מבחינות רבות.

כן כך לדוגמה, אפשר לשתות את הקפה ללא סוכר כלל.

את תוכלי להתרגל לטעמו האוטנטי של הקפה שלך כמו שעשו רבות אחרות.

עם הזמן שככל שפחות סוכר יסתובב בגופך תזדקקי לו פחות

ותצאי גם את לחופשי מכבלי המשיכה למתוק!

בהצלחה

זהבה

 

זהבה רוז, עוזרת לנשים ונערות להיות רזות, בריאות ורגועות יותר,

תוך שחרור מאכילה רגשית ושליטת המח ותת המודע ובגישה תורנית

מוזמנת לפנות להתייעצות ולהתאמה אישית 052-7610920

 

 

 

 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

חדש באתר

2 תגובות

  1. חני
    תודה ששתפת!

    את ממש צודקת בעניין הקפה וזה מדגים את העולם שאנו מגלות
    אחרי שאנו משנות הרגלים
    וכמה טוב לנו.

    אותו הדבר קורה
    למי שמשתחררת מהכבלים של הצורך לנשנש את השטויות
    והיא אינה זקוקה להם יותר
    אחרי שהתרגלה בלעדהם.
    ממש לגלות עולם של שחרור ושליטה
    אם תרצי לעבוד על זה בטוחה שתצליחי!

    כל טוב
    בהצלחה
    זהבה רוז

  2. וואו
    איזה כתבה חשובה
    בדקתי בעצמי
    ונוכחתי לראות שהדחף למתוק מתחיל עים כפית הסוכר הראשונה בקפה של הבוקר
    הסוכר גורם לאינסולין לרוץ אצלנו
    ו"להכריח אותנו לספק "לו" עוד סוכר..
    מאז שהפסקתי להוסיף סוכר לקפה
    בהתחלה היה נורא קשה אבל:
    1. גיליתי שיש עוד טעמים חוץ מ- מתוק, הטעם של הקפה מיוחד כשלעצמו
    2. החלב ממתיק נפלא
    3. לא רצה ומחפשת מתוק (אצלי בעבודה יש סוכריות חופשי…)
    4. יוצא שעד 4-5 אחה"צ אני לא מכניסה מתוק
    5. ואז אני לוקחת איזה פרי

    הנפילה היומית שלי מתחילה ב- 6 בערב
    שאני רעבה ….. ועד ארוחת הערב אוכלת שטויות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.