'קול כבודה' בשיתוף משרד הבריאות: המלצות להתמודדות עם אחת קטנה ופחוסה

שיתוף ב email
שיתוף ב print

רבים מול מעטים – 15 המלצות שיסייעו לך להתמודד עם הסופגניה

מגישה: הדיאטנית רוחמה פרנקל, יועצת משרד הבריאות למגזר החרדי באגף התזונה בראשותה של הפרופ' רונית אנדוולט

 

היא נמצאת בכל מקום, סובבת אותנו כמו סביבון: בבית, ברחוב, בעבודה. בכל מקום היא מאיימת על הבריאות שלנו, מאתגרת אותנו וגורמת לנו לפחד ולצאת משליטה. אז מה עושים עם הסופגניה הזאת וחברותיה הלביבות? איך אפשר להתמודד איתן? רגע לפני שאתם מקבלות החלטה חשוב לזכור שכדי להישאר בריאים אין צורך למנוע מעצמנו מאכלים אהובים, אלא רק לאמץ מספר כללים:

 

 15 המלצות לחנוכה כדי שלא יהיה מוסיף והולך…

  • בצאת הכוכבים – חכו עם מאכלי החנוכה עד אחרי הדלקת נרות. כשם שלא מדליקים נרות ביום כך לא צריך לאכול סופגניות וטוגנין מבעוד היום. 

 

  • למען הסדר הטוב – במהלך היום, שמרו על שגרה של ארוחות מאוזנות כך תוכלו להתמודד טוב יותר עם המאכלים החגיגיים בערב.

 

  • תמיד מראש – הצטיידו בכריכים מהבית כשאתם יוצאים לעבודה. הפעם במטבחון לא יחכו לכם ביסקוויטים או בייגעלך אלא סופגניות. עזרו לעצמכם לא להתפתות, ברגע של רעב, לסופגניות שמחלקים בעבודה.

  • פחות זה יותר – צמצמו את גודל המנות, העדיפו סופגניה ולביבה קטנות יותר. יחד עם זאת, אם קטנה לא מספיקה לכם, עדיף שתאכלו אחת רגילה כי ככל ששטח הפנים גדול יותר כך נספג יותר שומןיו

 

  • לאפות ניסים ונפלאות – לידיעתכם, הלביבות והסופגניות בתנור יוצאות גם טעימות. נסו ותראו. בני המשפחה יקבלו גם אותן בברכה. 

 

  • יש גבול – אם החלטתם לאכול סופגניה, השתדלו לא להפריז ולאכול יותר מאחת ביום. אל תהססו לשים לעצמכם גבולות ולהגביל את הכמות. 

 

  • תסתכלו על הקנקן ועל מה שבתוכו – עדיף לאכול סופגניה ללא מילוי או עם ריבה במקום מילויים עתירי קלוריות כמו ריבת חלב, שוקולד, פרלינים ועוד. 

 

  • היזהרו מתחפושות – היזהרו ממלכודת של סופגניות דיאטטיות ובריאות בתחפושת. סופגניה בריאה? אין חיה כזאת!

 

  • אחד לכל אחד – קנו סופגניות בכמות מדודה לפי מספר הנפשות בבית. זכרו שהילד בן השלוש לא אוכל סופגניה שלמה וחשבו זאת בהתאם. 

 

  • עניין של טיימינג – קנו את הסופגניות בסמוך להדלקת הנרות, כך לא תצטרכו להתמודד עם הפיתוי  של סופגניות במהלך כל היום

 

  • אל תגיעו רעבים – לפני שאתם יוצאים לאירוע חנוכה משפחתי, דאגו לא להגיע רעבים. כך תוכלו לשלוט יותר טוב בבחירות שלכם. 

 

  • תמיד בתנועה – צאו  בחנוכה להליכות או למשחקים בחוץ עם הילדים, כאלו הדורשים תנועה. כך גם תהנו מזמן איכות משפחתי וחווייתי וגם תשמרו על הכושר. 

 

  • חנוכה באוויר – לא חייבים ריח של טיגונים בבית כדי לייצר אווירת חנוכה. הכנה משותפת של יצירות עם הילדים לכבוד החנוכה כמו סביבונים ועוד, יתרמו לחוויה מיוחדת הרבה יותר מאשר סופגניות.

 

  • סביבון הוא סביבון – זכרו כי סביבונים נועדו למשחק ולא כמיכל אגירה לממתקים. 

 

  • בלי רגשי אשמה – אכלתם? תהנו. אל תענישו את עצמכם כי זה רק יוביל אתכם לאכילה נוספת. רגשי אשמה לא שורפים קלוריות. 

לסיכום, הכלל הכי חשוב הוא לקחת אחריות על הבריאות שלנו . כי בסופו של דבר, לעבור את חנוכה בלי לעלות במשקל- זה לא נס, אלא תלוי רק בנו. חנוכה בריא ושמח לכולם! 

שלחי פוסט זה לחברה

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב print
הדפסה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.